Monte Sant’Angelo & Alborebello

Chcete poznat turisty neobjevený ráj? Zkuste Monte Sant’Angelo nedaleko Bari. Naopak Alberobello je sice unikátní památka Unesco, ale také turistický tyjátr.

Se Zdenkou jsme se vydali na romatickou dovolenou k moři. Výběr padl na Bari, protože jsme chtěli vidět kulaté domečky s kamennou střechou v Alborebello. Wizzair nabízí čtvrteční odlet v podvečer s návratem v sobotu odpoledne, takže jsme měli den a půl k výletům.

Auto jsme měli vybráno u Billiger, místní partner bylo Locauto. Papírování bylo rychlé, horší nalezení správného parkoviště. Odjížděli jsme kolem půl desáté večer a vydali si do hotelu Palace San Michele na hoře Sant’Angelo. Vynechali jsme ucpanou dálnici a jeli po okreskách na pobřeží. Na druhé straně Jaderského moře jsme viděli světla Dubrovníku a Kotoru. Místní řidiči si s dopravními předpisy moc hlavu nelámali, rychlost ignorovali všichni, předjíždění přes plnou čáru je také standard. Šlápl jsem na plyn také trochu více, ale stejně jsme dorazili před půlnocí. Poslední kousek trval snad půl hodiny a z nekonečných serpentin se nám točila hlava.

Ráno jsme šli na snídani s úžasným výhledem.Pak jsme nasedli do auta a vydali se k moři. Tentokráte jsme se mohli kochat krajinou. Ke kempu jsme jeli úzkou silničkou lemovanou kamennými zídkami uprostřed olivových hájů. V kempu Villagio Turistico Baia del Monaco jsme odevzdali lísteček z recepce, zaparkovali a vyrazili na pláž. Už z dálky bylo slyšet nadšené tleskání a zpěv účastníků animačního programu. Italové si život umí užívat.

Dostali jsme lehátka se slunečníkem a šli si zaplavat. Z dálky bylo slyšet hřmění a obloha nad horami byla černá. Utěšovali jsme se, že nás to mine. Marně. Za chvíli začalo pršet a všichni zdrhali. Šel jsem se před deštěm skrýt do mořem, ale když uděřil silný hrom, pelášil jsem jak zajíc. Raději jsme to zabalili a jeli zpátky. Pochopitelně přestalo pršet. Cestou jsme projížděli hlubokými kalužemi. Nechápali jsme, jak se tam objevilo tolik vody za tak krátkou dobu.

Cestou na horu jsem se hodně kochal a udělal několik zastávek na focení. V těch kopcích by mohly být krásné hiky. V hotelu jsme byli chvíli u bazénu, ale voda byla ledová. Tak jsme se šli projít do města. Nejdříve jsme prolezli celý hrad. Vedle něj je kaple svatého archanděla Michaela. Vejdete do chrámu a po schodech sejdete po schodech do samotné kaple v jeskyni. Něco takového jsem nikdy neviděl. Bohužel se tam nesmělo fotit. Venku jsme chvíli korzovali a pak si dali pizzu u Tres Chic.

Ráno jsme měli stůl u okna, takže jsem si užíval královský výhled na krajinu. Pak jsme vyrazili druhou cestou po SS272 směr dálnice. U nájezdu jsem chvíli ztvrdl, než jsem pochopil, že správná přepážka je označena textem Biglietti. Na dálnici už všichni dodržovali rychlost – úsekový radar dlouhý desítky kilometrů. Byla sobota ráno a tak byl provoz hustý a tvořily se nárazovité kolony. Za Bari už byla cesta v pohodě. Jak jsme se blížili k Alborebello, všímali jsme si v krajině kulatých domečků.

V navigace jsem měl zadané muzeum, což byla chyba. Dovedla mě do historického centra, kde nebylo žádné parkoviště, jen spousta turistů. Vymotal jsem se z úzkých uliček a našel parkování kilometr daleko. Když sem pojedete, raději co nejdříve a najděte si parkoviště předem (6€). Je jich tu pár a bývaly dost obsazené, případně se před nimi tvořily dlouhé kolony.

Času nebylo nazbyt, takže jsme si prošli pár uliček a jeli hodinu zpátky na letiště. Městečko je moc hezké, jsou zde celé čtvrti z původních domečků. Většina z nich ale slouží turismu. Všude je spousta návštěvníků. Raději bych tu přijel ve všední den brzy ráno.

A závěrem klasicky náklady. Oblast mě mile překvapila svými cenami (mimo letiště). Není to Řím ani Benátky, cenový standard se blíží Praze.

2x letenky 4356 Kč
2 kopečky skvělé zmrzliny 3€
Mýto 10€
Benzín 41€

Potěší mě, pokud si rezervaci na booking uděláte přese mě a získáte slevu 10%.